op verschillende werkplekken openen

Een publiek discussie forum voor al uw vragen en opmerkingen over Naanab Finance

op verschillende werkplekken openen

Berichtdoor ilse77 op zo feb 21, 2010 7:34 pm

Hallo,
Ik werk met een proefversie van naanab op mijn imac. Nu wil ik ditzelfde bestand ook kunnen openen op mijn macbook. Zodat ik daar op makkelijk op kan werken. Nu zie ik in instellingen wel iets staan van netwerk. Maar weet dan niet wat ik daar in moet vullen. Ik moet het serveradres en de poort invullen.
Ik heb een thuisnetwerk via een ethernetverbinding. Als dit goed is ingevuld hoe kan ik het dan openen op mijn macbook.
Alvast dank voor de hulp.
ilse77

Re: op verschillende werkplekken openen

Berichtdoor Naanab Support op wo feb 24, 2010 9:19 am

De netwerk instellingen hebben enkel betrekking op het upgrade proces. Tijdens upgraden van de applicatie worden nieuwe bestanden van onze server gehaald. Via de instellingen kan, indien nodig, een proxy opgegeven worden.

Dit is in uw geval niet noodzakelijk. In de instellingen kunt u ook aangeven waar uw data bestanden moeten worden opgeslagen. Als u een share heeft waar beide computers bij kunnen dan kunt u daar uw data bestanden neerzetten. Zowel op uw macbook als op uw imac kunt u vervolgens in de instellingen die gemeenschappelijke share opgeven.

Let er op dat u zelf uw data bestanden op de juiste plek dient te zetten. Als u de instellingen opent ziet u bij de optie data waar uw data bestanden op dit moment worden opgeslagen.

Mocht u hierover nog vragen hebben dan hoor ik het uiteraard graag.
Naanab Support

Berichtdoor ilse77 op zo maart 07, 2010 10:44 pm

Bedankt voor jullie reactie. Het werkt inderdaad. Ik kan nu op de macbook en imac openen. Alleen sinds vandaag krijg ik de melding dat hij het bestand niet kan openen. Het enige wat fout gegaan kan zijn is dat ik gisteren op de macbook aan het werk was. De imac is eerder uitgezet en toen kreeg ik de vraag doorgaan ja/ nee. Ik heb op ja gedrukt en ben nog even aan het experimenteren geweest. Met in het achter hoofd dat ik deze wijzigingen waarschijnlijk kwijt zou zijn. Sinds vandaag kan ik het betand niet meer openen. Ik krijg een foutmelding bij het openen. OP de imac heb ik geen problemen. Ik kan via finder de map waar de data staat wel gewoon openen. Dus het ligt niet aan het netwerk. Ik kan niet in het programma komen, dus ik kan ook niet het pad wat hij moet openen veranderen. Ik heb het al gedeinstalleerd op opnieuw gedownload, maar dat geeft hetzelfde resultaat.
ilse77

Berichtdoor Naanab Support op wo maart 10, 2010 9:17 am

Als u op de imac geen problemen heeft dan geeft dat in ieder geval aan dat er geen problemen zijn met de data. U kunt buiten de applicatie op uw macbook ook aanpassen waar gezocht wordt naar de data bestanden. U kunt deze instelling vinden in het bestand <user_home>/.naanab/finance/application.properties.
Naanab Support

Berichtdoor ilse77 op wo maart 10, 2010 9:27 pm

Hallo,
Ik heb de map gevonden, maar daar staat hetzelde in als op de Imac (het is ook de gedeelde map, dus alles wat ik verander verander ik op zowel de imac als de macbook). Het lukt me niet om de bestanden te laden op de macbook. Wat nu?
ilse77

Berichtdoor Naanab Support op ma maart 22, 2010 5:16 pm

Zou u het logbestand naar ons kunnen mailen. We kunnen dan nagaan of daar wellicht meer informatie in staat over de oorzaak van uw probleem.

Normaal gesproken kunt u het logbestand bekijken vanuit de applicatie maar omdat u deze niet kunt starten kunt u de volgende werkwijze hanteren:

Klik met de rechtermuisknop op het Naanab Finance icoon in finder.
Vervolgens kiest u voor 'Show package contents' en gaat u naar de map Contents/Resources/Java/log. In deze map staan de logbestanden.
Naanab Support

Berichtdoor ilse77 op ma maart 22, 2010 11:23 pm

Ik heb het bestand naar u toe gemaild.

Groeten,
Ilse kappert
ilse77

Keer terug naar Naanab Finance - Algemeen