Naanab Finance 2.0?

Het laatste nieuws met betrekking tot Naanab Finance

Naanab Finance 2.0?

Berichtdoor Naanab Support op vr feb 05, 2010 1:43 pm

Momenteel worden er plannen gemaakt om Naanab Finance 2.0 te realiseren. Deze versie zal opnieuw opgezet worden zonder gebruik te maken van de 1.0 basis. Omdat deze versie volledig opnieuw gebouwd wordt staat alle functionaliteit die gerealiseerd moet gaan worden open voor discussie.

Aan u daarom de vraag wat moet zeker blijven in de nieuwe versie en welke functionaliteiten kunnen worden verbeterd/toegevoegd? U kunt ons dit toesturen via mail, het contactformulier of hier in het forum.

Enkele voorbeelden:
  • Grotere vrijheid zelf kolom indeling samen te stellen in tabellen.
  • Transparantere werking interne transacties
  • Rapporten ten behoeve van printen
  • Saldo prognose
  • Relatie beheer
Naanab Support

Re: Naanab Finance 2.0?

Berichtdoor tonse op zo feb 07, 2010 5:33 pm

1. Wat je ook doet... hoe het net zo eenvoudig als het nu is. Ik heb naanab gekozen om dat het al redelijk compleet is en eenvoudig te bedienen, ook als je administratief gezien niet zo handig bent.
2. historische saldo informatie. Door het selecteren van een transactie het saldo op dat moment zien.
3. Ik werk nu met naanab op een NAS-schijf. Zowel het programma als de data. Ik heb begrepen in eerdere forumbericht uitwisseling dat dit niet geheel gegarandeerd kan worden. Graag goede ondersteuning hiervoor.
(overigens werkt het tot nu toe goed)
tonse

Berichtdoor ericbakker op za feb 13, 2010 1:27 pm

1. Ik wil Nanaab graag gebruiken vanaf een USB stick, zodat ik overal ermee kan werken. Dit 'portable' maken is gelukt met de huidige versie, en die mogelijkheid wil ik graag behouden zien.

2. Een goede integratie van (ING) spaarrekeningboekingen en ook de creditcardboekingen zou ik zeer op prijs stellen.

3. In de user interface vind ik de 'klikgevoelige' buttons of teksten wat aan de kleine kant.

4. Ook hoop ik dat de heldere en schone 'look and feel' behouden kan blijven.
ericbakker

Berichtdoor ilse77 op do maart 11, 2010 3:29 pm

ik zou graag terugzien dat de pin transactie direct in de Kas terugkomen bij het importeren. Verder ben ik het eens met punten die al genoemd zijn. Saldo prognose, saldo van een bepaalde datum in het verleden kunnen bekijken.
Bij het invoeren van een nieuwe transactie in kas moet je de rekening veranderen. Het zou fijn zijn, dat wanneer je in de kas rekening staat dat bij het handmatig invoeren van een transactie dat die dan automatisch in de kas terecht komt. Dat is de enige rekening waar je veel transacties handmatig invoert. De betaalrekening importeer ik alles.
Bij het invoeren van de transacties kun je niet direct een post toevoegen dat moet je weer als tweede handeling doen.
ilse77

Berichtdoor Pavel op di maart 23, 2010 11:32 pm

RegExp gebruiken bij het opstellen van de regels.
Pavel

Berichtdoor Ronald_online op zo jul 25, 2010 4:49 pm

Wanneer verwachten jullie dat de nieuwe versie uitkomt van Naanab Finance?
Ronald_online

Berichtdoor Naanab Support op ma jul 26, 2010 12:38 pm

Momenteel wordt gewerkt aan een ontwerp. De daadwerkelijke implementatie is nog niet aan de orde. Een release datum van versie 2.0 kan ik u dan ook niet geven. Ondertussen wordt wel verder gewerkt aan versie 1. Versie 1.6.5 zal ergens in augustus worden gereleased.
Naanab Support

Berichtdoor wilher op zo aug 01, 2010 12:51 pm

Je kunt (spaardoelen) bedragen reserveren op een rekening.
Ik heb meerdere spaardoelen op een rekening gemaakt, het zou handig zijn, in een overzicht, als je een keuze kon maken, dus een bruto bedrag alleen of een bedrag op de rekening en de spaardoellen er afgetrokken.

voorbeeld
Rekening 1000 euro
spaardoel 500 euro
over 500 euro

Nu moet ik elke keer rekenen wat heb ik nog over.
Is dit te realiseren in de nieuwe versie?
wilher

Berichtdoor Naanab Support op do aug 05, 2010 8:08 am

Op de planning staat het realiseren van saldo prognose. Dit zal onder andere gebruik maken van ingevulde budgettering. Daarin kunnen natuurlijk ook spaardoelen betrokken worden.
Naanab Support

Berichtdoor andremarx op zo aug 29, 2010 10:30 am

Handig zou zijn dat als je naar overzicht spaar doel gaat en je klikt op eem spaar doel dat je dan de transacties van het spaar doel te zien krijgt.
andremarx

Berichtdoor Naanab Support op ma aug 30, 2010 5:09 pm

Toevoeging is opgenomen als feature request.
Naanab Support

Keer terug naar Naanab Finance - Nieuws